İçerik

TV+, ‘süper platform’ çağını başlatıyor!

Türkiye’nin dijital içerik platformu TV+, dijital yayıncılık pazarını şekillendiriyor. Yerli ve yabancı birçok dijital platform ve dünyaca ünlü stüdyolarla iş birliği yaparak ‘süper platform’a dönüşen TV+, PRO parçasıyla yayıncılıkta yeni bir dönem başlatacak.

Dijital platform uygulamalarının içeriklerini bir kutu üzerinden kullanıcılarına sunacak olan TV+ PRO, piyasada farklı bir kategori oluşturacak. Kapsayıcı ve dönüştürücü bir atakla ‘süper platform’ haline gelen TV+, kullanıcıların birden fazla abonelik çağında içeriğe tek bir platformdan erişmesini sağlıyor.

PORTABLE BOX PRO İLE HER EKRAN AKILLI TV’YE DÖNÜŞÜYOR

Basın toplantısında TV+’ın PRO ürünü tanıtıldı. Taşınabilir veya sabit internet bağlantısı ile çalışan kullanıcı dostu bir ürün olarak tasarlanan TV+ PRO, güçlü donanım özellikleri ve lisanslı Android TV tabanlı yazılımı ile kullanıcılara gelişmiş bir televizyon deneyimi sunuyor. Bu sayede her TV’yi akıllı TV’ye dönüştürür.

PRO’da yer alan TV+ uygulaması sayesinde kullanıcılar binlerce içeriğe ve Premium televizyon kanallarına HDMI bağlantısı olan tüm TV’lerde ve internet erişimi olan tüm noktalarda kolayca erişebiliyor. TV+ PRO ile kullanıcılar, Google Play Store’daki tüm uygulamalara erişebilir ve bunları indirebilir. TV+ PRO’nın ‘taşınabilir’Tek bir ekrana sahip olması, kullanıcıyı tek bir mekanla sınırlamaz.

TV+ PRO, kullanıcıya cihazını istediği yere taşıma özgürlüğü verir. TV+’ın zengin içeriğine teknenin internetin olduğu her yerinden ulaşmak mümkün.

TV+’ı ‘SÜPER PLATFORM’ OLARAK KONUMLANDIRIYORUZ

TV+ PRO hakkında bilgi veren TV+ Genel Müdürü Gülçin Ali Gökçe, zenginleştirilen içerikler ve yenilikçi teknolojilerle platform pazarında yeni bir dönemin başladığını söyledi. Gökçe, “Hedefimiz, TV+’ı gelişim alanlarıyla farklılaştırarak her şeyin ortada olduğu bir ‘platform merkezi’ haline getirmek. TV+ PRO ile bu yolda büyük bir adım attık. Tüm dijital platform uygulamalarının içeriklerini tek bir kutu üzerinden izleyicilerin beğenisine sunacağız.

Bu kullanıcı dostu ‘süper platform’ ile departman içinde kapsayıcı ve dönüştürücü bir rol üstleniyoruz. TV+ bölümünde kendi kategorisini oluşturma yolunda ilerliyor. Her platform kendi dünyasına ve müşterisine odaklanırken, tüm platformların en özel içeriklerini bir araya getiriyoruz.

Sektördeki içerik sağlayıcılardan veya oyunculardan en kaliteli içeriklere kolayca ulaşılabilen yepyeni bir dünya yaratıyoruz. Bu adımın platform pazarını dönüştüreceğine inanıyoruz. Pazara sadece kendi kutumuzdan bakmıyoruz, tüm oyuncuları geliştirecek çalışmalar planlıyoruz.”söz konusu.

“PLATFORM DEVLERİ İLE İŞ BİRLİKLERİMİZ DEVAM EDECEK”

Tüketicilerin temel tercihlerini platformların içerik kalitesi ve zenginliğinin belirlediğine dikkat çeken Gülçin Alici Gökçe, TV+ PRO ve yeni işbirlikleri hakkında şu bilgileri verdi:
“TV+ PRO, pazarda kendimizi net bir şekilde farklılaştırdığımız, pazara hiç benzemeyen ve yeni TV+ teknolojisini gösteren bir ürün. İş deneyimini sürekli pürüzsüzleştirirken, zengin içerik dünyamız ile müşteri bağlılığını da artırıyoruz. Bu içerikte; BluTV ile uzun yıllara dayanan işbirliğimizi genişleterek departmanda bir unsura imza attık. Bir OTT (İnternet Üzerinden TV) hizmeti ilk kez TV+ için bir kanal oluşturup bunu on-demand video paketi ile birleştirerek müşterilerimiz için çok önemli bir değer yaratmamızı sağladı. İşbirliği yaptığımız bir diğer değerli platform ise Netflix.

Superonline internet paketleri ile müşterilerimiz TV+ ve Netflix aboneliklerini çok avantajlı 12 ay sabit fiyat garantisi ile elde edebilirler; Üyeliklerini tek fatura ile yönetebilirler. Kanal tarafında; Saran Group/ S Sport, yılın başında dünya çapında Warner Bros. Discovery Cluster yani Disney Cluster ile sözleşmelerimizi yeniledik. CinemaTV ile mevcut işbirliğimizi sürdürüyoruz.

Dünyaca ünlü Moonbug Kids ve Boomerang kanallarıyla birlikte sunduğumuz çocuk kanalı sayısını 12’ye çıkardık. Amerika’nın önde gelen stüdyolarından AMC’nin güçlü içeriğinin yanı sıra 19 Haziran’da The’nin yeni devamı geliyor. Dünyanın en ünlü dizilerinden biri olan Walking Dead ‘Dead City’ Amerika ile aynı zamanlarda ilk kez ve sadece TV+’ta yayınlandı.

Paramount’un ödüllü dizilerinin yanı sıra Game of Thrones, The Sopranos ve True Detective gibi HBO’nun kült yapımları da yıl içerisinde TV+ seyircisiyle buluşacak. TV+’daki güçlü içeriği; 150’ye yakın canlı kanal ve 11 binden fazla seç ve izle içeriğiyle, 2023’te korumaya ve daha da büyümeye odaklandık.”

KULLANICIYA ÖZEL FİYATLANDIRILIR

TV+ PRO, zengin içerik sunma stratejisinin yanı sıra kullanıcı profillerine özel fiyatlandırmalar sunuyor; Taahhütlü veya taahhütsüz, faturaya ek olarak veya kredi kartı ile satın alma veya kiralama modeli ile satışa sunulacaktır. Operatörden bağımsız mevcut taşınabilir veya sabit kullanıcılar, TV+ PRO’yu Turkcell mağazaları ve internet üzerinden sağlayabilecek.

KTÜ – KTÜ TÜRK PAYI TV KUTUSU PAZARI YAKLAŞIK 7,7 MİLYON KULLANICIYA SAHİPTİR

Son dönemde mobilde OTT (İnternet Üzerinden TV) yatırımlarının artması ve birçok yeni global oyuncunun pazara girmesiyle birlikte sektördeki rekabet de hız kazandı. Piyasadan öne çıkan bazı noktalar şu şekilde:

• BTK’nın Mayıs ayı ‘Yıllık Piyasa Verileri Bülteni’ne göre; Kablo TV ve TV yayınlarını internet üzerinden sağlayan IPTV abone sayısı Türkiye’de hızla artıyor. Mevcut rakamlara göre Kablo TV abone sayısı 2018-2022 döneminde yüzde 15,2 arttı; IPTV abone sayısı %68,4 arttı.

• Türkiye’deki toplam TV kutusu pazarında toplam 7,7 milyon kullanıcı bulunmaktadır. TV+’ın gişe pazarında yaklaşık 1,4 milyon abonesi bulunuyor.

• Ekran izleme süreleri dünyada görülmemiş bir artış gösteriyor. Arizona merkezli Limelight Networks’ün araştırmasına göre tüm dünyada izleyiciler haftada ortalama 6,8 saati dijital platformları izleyerek geçirirken, Amerika Birleşik Devletleri’nde bu sayı haftada ortalama 8,5 saate çıkıyor. Türkiye’de TV+ kullanıcıları haftada ortalama 4,2 saat dijital içerik izliyor.

• Öte yandan hane başına ortalama izlenme süresine bakıldığında; Mart 2022 sonunda yapılan Kagan Consumer Insights araştırmasına göre, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki haneler haftada ortalama 6,8 saat video hizmetleri izliyor.

TV+ 2014’TEN BERİ GÜÇLÜ BÜYÜYOR

• TV+, 2014 yılının ikinci çeyreğinden bu yana her çeyrek pazar payını istikrarlı bir şekilde artırıyor. Bu yıl ilk çeyreği kapatmanın verdiği prestijle ‘Kutu Pazar Payı’ yüzde 16,5 seviyelerine ulaşırken, ‘Kablo TV Pazar Payı’ ‘ yüzde 35 seviyesine ulaştı. TV+ tavsiye puanında son 4 çeyrekte sistemli ve istikrarlı bir büyüme kaydetti.

• TV+’ın toplam abone sayısı 2,3 milyonu aştı. Nisan 2023 dönemi verilerine göre IPTV Konut müşterisi 1,3 milyon aboneyi aştı.

• Premium paket kullanıcı oranı yüzde 76’nın üzerindedir.

• TV+ müşteri iptal oranı ile rakiplerinden ayrılıyor. Bu yılın ilk altı ayında yüzde 1’in altında müşteri iptal oranı ile büyük bir başarıya imza attı.

• Seç-izle kategorisinde 150’ye yakın canlı kanal ve 11 bini aşkın içerik sunan TV+, hem TV’de hem de mobilde ‘her yerden izle’, ‘kaydet izle’, ‘durdur-geri sar’ özellikleriyle öne çıkıyor.

• İzleyiciler, 2022’de TV+’ta 2 milyar saatten fazla içerik izledi.

• TV+ izleyicileri bu yıl sinema, spor ve çocuk kanallarına daha fazla ilgi gösterdi. Sinema kategorisinde ise en çok aksiyon ve macera filmleri izlendi. Popülerliği giderek artan Formula 1, İspanya (La Liga) ve İtalya (Serie A) futbol ligleri, NBA ve dünyanın en değerli Grand Slam Tenis Turnuvaları (Avustralya Açık, Roland Garros (Fransa), Wimbledon (İngiltere) ve ABD Açık) da TV+’ın spor içerikleri dikkat çekti.

KAYNAK: HABER7

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu