Ekonomi

Toyota, 2022 Kenshiki Forumunda yeni teknolojilerini ve konseptlerini sergiliyor

Toyota, 2022 Kenshiki Forum’da yeni teknolojilerini ve geleceğin modellerinden izler taşıyan konseptlerini sergiledi.

Firmadan yapılan açıklamaya göre Toyota’nın yeni nesil otomobil fuarı konseptiyle öne çıkan Kenshiki Forum’un bu yıl dördüncüsü hem fiziksel hem de online olarak Brüksel’de düzenlendi.

Burada Toyota markası, yeni teknolojilerini ve geleceğin modellerinden izler taşıyan konseptlerini sergiledi. Kenshiki’deki öne çıkan yenilikler Toyota C-HR prologue, bZ Compact SUV Concept ve yeni nesil Prius idi. Ancak Toyota, 2026 yılına kadar Avrupa’da altı tamamen elektrikli bZ modelini piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu.

İlk olarak 2014 Paris Motor Show’da Toyota C-HR konsepti olarak gösterilen C-HR, iki yıl sonra üretime girdi ve C-SUV segmentine daha önce hiç olmadığı kadar heyecan getirdi. Toyota, C-HR’nin tartışmalı tasarımını ilk kez 2022 Kenshiki Forumunda gösterilen C-HR önsözüyle daha da ileri götürdü.

C-HR’nin DNA’sına sadık kalınarak geliştirilen C-HR prologue, daha sofistike bir tasarıma sahiptir. Modelin eğlenceli ve farklı yanını yansıtmaya devam eden C-HR prologue, daha büyük tekerlekleri ve daha kısa ön ve arka sarkıntılarıyla her açıdan daha güçlü ve sportif görünüyor. Ancak konsept araç, içindeki yaşam alanını artırarak daha fazla pratiklik sunuyor.

Toyota C-HR tanıtımı ayrıca C-SUV segmentine daha geniş elektrifikasyon seçenekleri getirerek Toyota’nın karbon nötr hedefine doğru önemli bir adım atıyor. Tam hibrit versiyonun yanı sıra, Avrupa’da monte edilmiş bataryalı bir plug-in hibrit seçeneği de sunuyor. Böylece Toyota’nın elektrikli, tam hibrit, şarj edilebilir hibrit ve yakıt hücreli elektrik dahil olmak üzere çoklu teknoloji ürün yelpazesini güçlendiriyor.

bZ Kompakt SUV Konsepti, bZ vizyonunu genişletiyor

Toyota, bZ Kompakt SUV Konseptini Avrupa’da ilk kez Kenshiki Forum’da sergiledi. bZ stratejisi ve model hakkında yeni detaylar paylaşan Toyota, bZ ürün yelpazesini bZ Compact SUV Concept ile genişletecek. Bu bağlamda Toyota, 2026 yılına kadar Avrupa’da altı bZ modelini piyasaya sürmeyi planlıyor.

Yeni konsept araç, Avrupa’nın en büyük segmenti olan C-SUV segmentinde konumlanıyor. Avrupa’da tasarlanan tamamen elektrikli bZ Compact SUV Concept, minimalist tasarımıyla geleceğin akülü elektrikli araçları hakkında ipuçları veriyor. Sıfır emisyon konsepti, sürdürülebilir malzemelerle çevre üzerindeki etkisini de en aza indirir. bZ Compact SUV Concept, şık görünümü ile dinamik performansı ve öncü teknolojileri de segmentine taşıyor.

Yeni nesil Prius

Kenshiki Forum’da sergilenen beşinci nesil Toyota Prius, dinamik tasarımıyla yenilikçi teknolojiler sunuyor. Piyasaya sürüldüğü 1997 yılından bu yana küresel bir otomotiv ikonu haline gelen Prius, yeni nesliyle bu imajını daha da güçlendiriyor. Yeni nesil Prius, yalnızca Avrupa’da bir plug-in hibrit motorla satışa sunulacak.

5. nesil Prius, dinamik sürüş performansı, artan verimliliği, yeni iç ve dış tasarımıyla 25 yıl önce başlayan yenilikçi geleneğini sürdürecek. 5. nesil Plug-in Prius’un 2023’ün ortalarında Avrupa yollarına çıkması planlanıyor.

Yeni Prius, günlük sürüşlerin çoğunu tamamen elektrikli modda gerçekleştirmek ve daha dinamik sürüş sağlayan bir güç artışı sağlamak üzere tasarlandı. Yeni 13,6 kWh lityum-iyon pil sayesinde elektrikli modda 69 kilometre yol kat edebiliyor. Maksimum güç verimliliği için, çatıda isteğe bağlı güneş panelleri ile saf güç de mevcuttur. Maksimum verim adına güneş panelleri her gün 8 kilometre elektrik menzili üretebiliyor. Araç birkaç gün park edildiğinde paneller aküyü tamamen şarj edebilir.

Yeni hibrit ünitesi ile daha güçlü ve daha dinamik tepkiler veren yeni Prius, aerodinamik olarak revize edilmiş bir gövdeye sahip. Bu, daha sorunsuz yakıt verimliliği, yol tutuşu ve denge sağlar.

???????- Corolla Cross H2 Concept ilk kez Kenshiki’de

Toyota, karbon nötr hedefiyle farklı pazar ve değişen müşteri ihtiyaçlarına göre ürünler geliştirmeye devam ederken, bunlardan biri olan Corolla Cross Hydrogen, Kenshiki Forum’da gösterildi.

Toyota mühendisleri, hidrojen kullanımını teşvik etmek için Corolla Cross H2 Concept’i yarattı. GR Corolla’da kullanılan 1.6 litrelik 3 silindirli turbo motorla donatılan Corolla Cross H2 Concept’te ayrıca Mirai’den edinilen bilgilerle üretilmiş bir hidrojen deposu bulunuyor. Geliştirme çalışmaları devam eden Corolla Cross H2 prototipinin kış testleri yakında Japonya’da başlayacak.

Mevcut içten yanmalı motor teknolojisinden yararlanan araç, hızlı yakıt doldurma süresi, beş kişilik yolcu kapasitesi, yüksek menzil ve lityum iyon/nikel gibi sonlu elemanların kullanımının azalması gibi avantajlar sunuyor. Günümüz teknolojilerinden faydalanarak hidrojen kullanan araç, karbon salınımının hızla düşürülmesine katkı sağlıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara evden eve nakliyat
Başa dön tuşu