Ekonomi

JPMorgan, lüks markaların tarife kaynaklı fiyat artışlarında risk işaretliyor

Investing.com — Lüks markalar son haftalarda, öncelikle artan tarifelere yanıt olarak yeni bir dizi fiyat artışı gerçekleştirdi.

Artışlar ağırlıklı olarak ABD’de yoğunlaştı ve ortalama orta haneli rakamlar seviyesinde gerçekleşti. Birçok marka bu artışları küresel bazda düşük haneli artışlarla diğer bölgelere de yaydı.

J.P. Morgan analisti Chiara Battistini’ye göre, mevcut fiyat ayarlamaları seviyesi çoğu şirket için tarife kaynaklı zorlukları EBIT marjı düzeyinde dengelemek için yeterli olmalı.

Bununla birlikte, Battistini talep üzerindeki etkinin daha belirgin hale gelebileceği konusunda uyarıyor. Battistini şöyle diyor: “Lüks tüketiciler zaten fiyat yorgunluğu gösteriyordu ve sektörün büyük çoğunluğu için hacimler negatif seyrediyor.”

İlginç bir şekilde, stratejik dönüşüm geçiren markalar fiyat artışlarını ertelemeyi tercih ediyor. Gucci ve Ferragamo henüz herhangi bir artış uygulamadı. Ferragamo’nun bu yıl içinde harekete geçmesi bekleniyor. Battistini bunu, zayıf marka ivmesi ortamında bir ihtiyat işareti olarak değerlendiriyor.

Bu arada, sert lüks ürünler sektörle yaklaşık aynı oranda fiyat artışlarına geçti. Battistini bunları daha sürdürülebilir görüyor. Artan değerli metal maliyetlerinin, yumuşak lüks ürünlere kıyasla paranın karşılığı algısını güçlendirebileceğini savunuyor.

Lüks markalar, devam eden fiyat artışlarına rağmen kârlar baskı altına girdikçe fiyatlandırmalarını tüketicilere haklı çıkarmak için daha çok çalışıyor.

Bain’e göre, kişisel lüks mallar pazarı 2024’te 363 milyar avroya (yaklaşık 415 milyar dolar) ulaştı. Bu rakam on yıl önceki 223 milyar avrodan (242 milyar dolar) yükseldi. Ancak sektör şu anda yıllardır en yavaş büyüme dönemlerinden birini yaşıyor.

Pandemi sırasında markalar, artan tasarruflar ve devlet teşvikleriyle beslenen talep artışı ortamında fiyatları yükseltti. O zamandan beri, HSBC verilerine göre Avrupa’da lüks malların maliyeti 2019 seviyelerine kıyasla yüzde 50’den fazla arttı.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu